קידום אתרים ממומן

קידום אתרים ממומן

קידום אתרים ממומן הינו חלק ממהלך שיווקי המאפשר פרסום מודעות בגוגל לצד התוצאות האורגניות או ברשת החברתית כגון פייסבוק או אינסטגרם בחלקי הדף השונים וזאת תוך פילוח יעד הפרסום בצורה אפקטיבית על מנת למקסם את איכות הפרסום וקבלת לידים או מכירת מוצרים.

קידום ממומן מתאים לבעלי אתרים אשר מעוניינים לחסוך את הזמן הרב שלוקח לקידום אורגני ולהופיע בדפים הראשונים של מנועי החיפוש במהירות לפחות עד שהקידום האורגני יניב תוצאות, שימוש בקמפיין פרסומי בקידום הממומן מניב תוצאות מיידיות  וחושף את בית העסק בתחומו לקהל היעד ומשפר את התזרים העסקי. קידום ממומן מתאים לאתרים שבתחום עיסוק שלהם ישנה תחרות גבוהה מאד או שהאתר עדיין לא מופיע בתוצאות הגבוהות.

קידום אתרים ממומן אפשר לעשות בכמעט כל תקציב אפשרי כיוון שעלות הקידום היא בעצם לפי קליקים, כלומר לפי הקשות על מודעת הקידום המקשרת אל האתר או לדף הנחיתה.

למרות שגוגל הינו מנוע החיפוש המרכזי שבו רוב הלקוחות מבצעים את הקידום הממומן, ישנם אפיקי קידום ממונן נוספים וחשובים שהינם חלק מרשתות תוכן המשתמשות בגוגל כפלטפורמת הפרסום, חלקן אף אתרים מוכרים מאוד בעלי נפח גולשים עצום כגון: אתר וואלה או נענע ודומיהם. ניתן גם לייצר מודעות המתלוות לסרטונים ב יוטיוב וכמובן הרשותות החברתיות המרכזיות כגון: פייסבוק ואינסטגרם שתוצאות הקידום הממומן שם מומלצות ואפקטיביות מאוד, כמובן שאפקט הפרסום ברשתות אלו תלוי בתחום העסק, לכן לפני הקמת קמפיין פרסומי אנו מאפיינים את הקמפיין ומחלקים את תקציב הפרסום בצורה חכמה תוך דינמיות ושינויים במהלך הקמפיין על מנת לייצר מקסימום המרות.

מה זה המרות? - המרה היא בעצם ליד של גולש (השאיר פרטים ליצירת קשר) או רכישה של מוצר שנוצרה בעקבות הנעה לפעולה כתוצאה מפרסום. המרות מאפיינות את שווי ה-ליד שנוצר ביחס לתקציב הפרסום. זהו נתון חשוב המאפשר אינדיקציה לגבי אפקטיביות הפרסום. ישנם סוגים שונים של המרות אך זה כבר נושא בפני עצמו.

הרעיון המרכזי של מנועי החיפוש הינו שהמפרסמים משתתפים במכרז על פרסום במילות מפתח הרלוונטיות. ככל שההצעה לתשלום על כל קליק גבוהה יותר – כך גם המיקום ותכיפות ההופעה בקישורים הממומנים עולה וכך גם יותר אנשים ייחשפו לפרסומת הקמפיין. חשוב להבין שככל שמילות החיפוש פופולריות יותר הן יקרות יותר. לכן גם בקידום ממומן יש צורך להשקיע מחשבה ותכנון על מנת למזער את בזבוז התקציב ולהגיע אל קהל היעד בצורה טובה ויעילה.

בעת ביצוע קידום אתרים ממומן בדומה לביצוע קידום אתרים אורגני, יש צורך להגדיר את מטרות הקמפיין ולבצע מחקר מקדים בנוגע למילות מפתח ומתחרים. בניית הקמפיין הינה בשיתוף מלא עם הלקוח תוך ביצוע פילוח שוק נכון לגבי החשיפה הרצויה כגון: איזור גיאוגרפי, מין, גיל וכו', וניהול מעקב שוטף על בסיס יום יומי על מנת למקסם את תוצאות הקמפיין.

אז מה עדיף, קידום ממומן או קידום אורגני?

תוצאות קידום ממומן בגוגלזאת שאלה שרוב בתי העסק המנהלים אתר אינטרנט שואלים, איזו אסטרטגיה של פרסום עדיפה? האם העסק שלי צריך להשתמש במודעות תשלום לפי קליק (PPC) או באסטרטגיה של קידום אתרים אורגני למנועי חיפוש (SEO)?

התשובה אינה כל כך מסובכת, הדבר תלוי בהגדרת מטרות, רמת התחרות בתחום העסק, האם אתר האינטרנט הינו וותיק או יחסית חדש? האם בית העסק מעוניין לשווק מוצר מסויים או שירות? וכמובן מיקוד קהל הגולשים אליו מכוונים להגיע. לאחר שמגדירים מטרה ומקבלים החלטה מושכלת בהתאם לשאלות שנשאלו שקידום ממומן הינו חלק מאסטרטגיית השיווק האם כדאי לוותר על קידום אורגני?

התשובה היא לא בהכרח, כמובן ששוב מדובר בהחלטה מושכלת וקביעת מטרות בהתאם לשאלות שנשאלו. קידום ממומן מאפשר חשיפה מיידית בהתאם לתקציב הפרסום שנקבע, כל עוד קיים תשלום עבור קלילקים אז קיים פרסום ממומן, ברגע שהתשלום מופסק אז גם החשיפה נגמרת. חשוב להבין את ההבדל, קידום אורגני אמנם לוקח זמן אך בחשיבה לטווח ארוך צורת קידום זו מאפשרת חשיפת בית העסק לגולשים רבים יותר העשויים להתעניין בשרותים נוספים של אותו בית עסק, כלומר הגולש נחשף לא רק למוצר או שירות מסויים אלא גם מידע מפורט יותר לגבי סוג השירות והפתרון אותו שירות או מוצר זה מציע, בדרך זו ניתן להגיע לתוצאות מילות חיפוש נוספות הקשורות לשרות או המוצר אותו מציע בית העסק, במסקנה כוללת גם קידום אורגני וגם קידום ממומן תורמים לחשיפת בית העסק.

הבדלים בין קידום ממומן PPC ו- SEO קידום אורגני

SEO בראשי תיבות מייצגת בעצם אופטימיזציה של מנועי חיפוש, המטרה היא לדרג את אתר האינטרנט כמה שיותר גבוהה בתוצאות החיפוש האורגני וזאת על ידי יצירת תוכן המכיל מילות חיפוש ממוקדות המתארות את המוצר או השרות אותו אנו מציגים, אך לא רק, אותו התוכן מכיל מידע נוסף על אופי השרות ושירותים נלווים נוספים ובעצם כל מידע העשוי לעזור לגולש למצוא בבית העסק פתרון לנושא המבוקש. 

מנועי החיפוש הגדולים כמו גוגל, יאהו, בינג בעצם רואים איך גולשים יוצרים אינטראקציה עם האתר שלך, האם הם חוזרים?, האם הם שוהים זמן רב באת? והאם אתרים אחרים מקשרים לדפי האתר שלך, זה עיקר הרעיון בקידום אתרים אורגני (יחד עם כמה מאות גורמים אחרים).

PPC (Pay Per Click) או בעברית קידום ממומן, מצד שני הוא שונה לגמרי למרות שהמטרה די דומה, קידום ממומן הוא בעצם תשלום עבור שטח פרסום עבור מילות מפתח ממוקדות ספציפיות שיופיעו בף תוצאות החיפוש. נשמע פשוט.... אבל אין לטעות, זו עדיין עבודה רבההדורשת מחקר מילים והכרת המתחרים בתחום וגם בפרסום מסוג זה ישנו תהליך של אופטימיזציה של מנועי חיפוש בעת יצירת מסע פרסום בתשלום, עבודה נכונה תגדיל את אפקטיביות הפרסום ביחס לעלות.

מודעות ממומנות מוצגות בחלק העליון של דף תוצאות החיפוש עם התג הצהוב שכותרתו 'מודעה'. מתחת למרחב המודעה העליון תראה את תוצאות החיפוש הרגילות (קידום אורגני) המוצגות באזור הראשי של דף תוצאות החיפוש.

האם אני צריך להשתמש בקידום ממומן או קידום אורגני עבור העסק שלי?

לאחר שקצת מבינים את ההבדלים ואת המהות של שני סוגי הפרסום, בתשובה היא עדיין דומה... זה תלוי, הכל עניין של הגדרת מטרות, לעיתים עדיף קידום ממומן ולעיתים אורגני, מה שבטוח הוא שילוב של שניהם להשגת תוצאות פרסום מירביות.

אחת השיטות הטובות להשגת תוצאות אורגניות טובות היא דווקא שימוש בקידום ממומן ואני אסביר:

קידום ממומן אינו תורם לשינוי התוצאות האורגניות אך כשמשלבים את שני שיטות הפרסום ניתן לקבל תובנה טובה לגבי איזה ביטויים הניבו תוצאות של המרות טובות וכך בעצם להתאים את תכני האתר לקידום אורגני בהתאם לביטויי החיפוש שהניבו תוצאות טובות בקידום ממומן.

לסיכום, תשלום לפי קליקים היא דרך מצוינת לפרסום התחלתי של העסק שלך, שיווק הדיגיטלי מניב תנועה מיידית, אך יש לשים לב, זו עבודה הדורשת בעל מקצוע שמבין את התהליכים ויודע לקרוא את נתוני הפרסום בצורה טובה ולבצע שינויים בהתאם על מנת למקסם את אפקטיביות הפרסום במינימום הוצאות.

יתרונות קידום אתרים ממומן:

  • התוצאות הנן מידיות, תנועת הגולשים אל האתר גדלה באופן מיידי
  • קמפיין פרסומי מסוג זה ניתן לשליטה מוחלטת בכל רגע נתון
  • מצויין לאתרים שלא עברו אופטומיזציה, SEO או עבור דפי נחיתה
  • ניתן לכוון מילות מפתח רבות יותר אל האתר כולל מילים בשגיאות כתיב
  • מאפשר חשיפה מיידית לאתרים שבהם מתבצע קידום אורגני
  • מתאים במיוחד לקמפיין המעוניינים בפרסום קצר טווח לקידום מוצר מסויים או שירות
  • ניתן לבצע קידום זה בכל תקציב רצוי ולאורך כל זמן מבוקש ללא התחייבות

 

פרסום בגוגל הינו בין הכלים האפקטיביים ביותר לשיווק ברשת האינטרנט, את היתרונות מנינו והם מובנים כעת, בשורה התחתונה אם אתם בעלי עסק המעוניינים בהגדלת החשיפה , הפרסום בגוגל הינו רלוונטי מאוד עבורכם. פרסום בגוגל אדוורס דורש תכנון והבנה טובה של התהליכים, כמו כן קריאה והבנת הנתונים החיוניים להצלחת הקפיין.

פרסום בגוגל אדוורס

אפשר לספר ולהסביר בנוסף לכל מה שנכתב במאמר, עדיף לצפות בסרטון המתאר בצורה טובה תהליך של שיווק באינטרנט.

 

בניה וקידום אתרים בגוגל

בניית אתרים ושירותי קידום אתרים מקצועי עם תוצאות מוכחות. מגוון חבילות לבניית אתרים וביצוע קידום אתרים בהתאם לאופי בית העסק בשילוב תוכנית מוגדרת מראש המותאמת לבית העסק .

פרטי התקשרות

ביאליק 117, רמת גן
טלפון: 077-4000405, סלולרי: 0506311565