בלוג

חשיפת בית העסק ברשת האינטרנט

חשיפת בית העסק ברשת האינטרנט

בעידן המדיה הדיגיטלית אתר האינטרנט הפך לאחד הכלים החשובים והבסיסיים ביותר בשיווק וחשיפת העסק שלך. כיום כמעט בכל בית ובכל בית עסק ישנו לפחות מחשב אחד וכשצריכים שרותים שונים או מידע, המחשב הוא הכלי הזמין והשימושי ביותר להשיג זאת.

כמעט לכל חברה המכבדת את עצמה יש אתר אינטרנט, וניכרת גם מגמה של עלייה משמעותית בבתי עסק קטנים ובעלי מקצועות חופשיים שהבינו את הפוטנציל הגבוה של שיווק דרך רשת האינטרנט והחלו לשווק את עצמם גם בצורה זו.

רשת האינטרנט היא כל כך דומיננתית כיום שאם אתה לא שם אז משמע שאתה לא קיים ובעצם אתה מאבד לקוחות פוטציאלים לטובת המתחרים שלך.

סוף סוף לקחת החלטה והחלטת להקים אתר אינטרנט בשעה טובה. רגע!  ישנם כמה דברים שרצוי להכיר לפני שקופצים לחברת אינטרנט ומבקשים לבנות אתר.

סוגי האתרים הקיימים

דף נחיתה - לרוב מדובר במעין כרטיס ביקור אינטרנטי של בית העסק, זהו דף או כמה דפים המוצגים בצורה בסיסית מאוד את פרטיו של בית העסק ותחום עיסוקו לרוב בצורה מאוד מאוד כללית ולא מפורטת , כמו כן גם הסיכוי שגולשים יגיעו אל הדף הזה בצורה אורגנית כלומר טבעית דרך מנועי חיפוש הוא קטן כיוון שאין למנועי החיפוש מספיק מידע לאנדקס בצורה טובה את הדף. השימוש העיקרי של דפי אינטרנט מסוג זה הינו בעיקר עבור קמפיינים פרסומיים כאשר מודעת הפרסום מפנה אל הדף. גולש שהגיע אל הדף דרך פרסום עשוי להתעניין במידע נוסף ולכן ישאיר פרטים ליצירת קשר והמשך שיחה טלפונית.

גולשים אשר יתקלו בדף בצורה אקראית ולא מתוך פרסום ממוקד, פשוט ימשיכו לחפש במקום אחר כיוון שלא נחשפו למידע רלוונטי בצורה טובה ולא התרשמו במיוחד מבית העסק, לכן סוג זה של אתר אינו מומלץ בתור אתר תדמית.

אתר תדמית  - אתר תדמית בעצם מכיל יותר תכנים ויותר נוח לשווק אותו, למתכנת האתר יש יותר מקום להתערב בקוד האתר ולהתאים אותו בצורה טובה למנועי החיפוש  ולכוון בצורה טובה את שאילתות החיפוש הרצויות. 

גם אתרי התדמית מתחלקים לסוגים:

אתר תדמית סטטי - זוהי שיטה מיושנת מאוד עוד מתחילת עידן האינטרנט, למי שכבר בבעלותו אתר מסוג זה  מומלץ לשדרג ולבנות מחדש אתר דינמי העונה לדרישות גוגל ומאפשר חווית שימוש טובה יותר במכשירי הסלולר. אתר זה מכיל תכנים שנקבעו מראש אשר לא משתנים וכל שינוי שרוצים לבצע בו יש צורך בהתערבות מתכנת. אתרי תדמית סטטים אינם כרוכים בעלות גבוהה אך יש לקחת בחשבון ששינויים בהם לרוב יעלו תוספת כספית על זמן תכנות והקידום שלהם במנועי החיפוש די מוגבל אם מתייחסים לקידום טבעי אורגני, אתרים אלה לרוב מקודמים בצורה של תשלום עבור קליקים.

אתר תדמית דינמי - השינויים בתחום אתרי האינטרנט הולידו את הקוד הפתוח. כיום כמעט כל אחד יכול להקים אתר תדמית דינמי, אתר זה הוא כבר רציני יותר מבחינת הקמה ולרוב גם דרוש זמן רב יותר להקים אותו. אתרים מסוג זה שהם המומלצים ביותר להקמה ומסוגלים להכיל כמות גדולה של מידע ובנייה נכונה של האתר יכולה להוביל את האתר למקום טוב בתוצאות החיפוש באינטרנט. היתרון באתרים מסוג זה הוא שכמות התוכן בו רק גדלה עם הזמן וגולשים רואים בעסקים בעלי אתרים מסוג זה בתי עסק רציניים ובכך בעצם בית העסק מקבל יותר פניות.

חשוב מאוד להקים האתר בהתאם לצרכים השיווקיים של הלקוח, לעצב אותו בצורה נעימה לעין עם חשיבה שיווקית כיוון שלא רק התוכן חשוב אלה גם המראה שאותו יש להתאים בהתאם לאופי העסק.

חנות וירטואלית - אתרי מסחר  וירטואלים מיועדים לבתי עסק המעוניינים בנוכחות ברשת האינטרנט ומכירת מוצרים. חנות וירטואלית היא מעין שלוחה של בית העסק ומיועדת בעיקר ליצור תדמית ולהציג את בית העסק ומוצריו גם ברשת האינטרנט.

בעבר עסק שרצה חנות וירטואלית באינטרנט נאלץ לשלם כסף רב בעבור ההקמה ללא כל פרופורציה ביחס עלות / תועלת של האתר. כיום הדברים הם הבה יותר פשוטים, השינויים הרבים בתחום אתרי האינטרנט הולידו את הקוד הפתוח. קוד פתוח הינו בעצם מערכת ניהול מלאה המשתפרת כל הזמן בעזרתם של מתכנתים מכל העולם, את כל המהלך מובילה בדרך כלל עמותה שאינה למטרות רווח ותפקידה לבדוק ולדוג לעדכונים במערכת הקוד הפתוח. חברות אינטרנט רבות מתבססות בעצם על ליבת הקוד הפתוח וממשיכות בשכלול המערכת והתאמתה באופן אישי ללקוח. בניית חנות אינטרנטית בקוד פתוח יצרה מהפיכה של ממש בתחום ועלויות הקמת חנות אינטרנט צנחו פלאים וכיום שווים לכל כיס.

בתכנון והקמה של אתר אינטרנט חדש או אפילו שדרוג ושיפור אתר קיים יש צורך במחשבה שיווקית ותכנון על מנת להשיג תוצאות טובות ולאורך זמן.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם  בבניית אתר מוצלח:

  • התמקדו בתחום מסויים או בתחומים קשורים כמה שיותר, אל תנסו להיות אתר אינטרנט של הכל, זה מבלבל את הגולשים ומפריע בקידום האורגני של האתר.
  • המנעו בשימוש בטכנולוגיית פלאש ובמיוחד מקדימון בפלאש לאתר. זה אמנם יפה אך ממש לא אפקיבי מבחינת מנועי החיפוש ואפילו גורע.
  • הכינו רשימה של מילות מפתח וביטויים למנועי חיפוש שתוכן האתר יתמקד בהם.
  • מחקר שיווקי הוא כלי חשוב בארגון והצלחת האתר, כיום שכל כך הרבה מידע זמין לכל דורש קל יותר לבצע זאת. בדקו אתרים של מתחרים וקבלו רעיונות למשפטי מפתח וטקסטים המתאימים גם לכם.
  • בחרו שם דומיין לאתר הדומה לשם העסק.

לאחר שבניתם אתר והוא עונה על כל הצרכים השיווקיים שלכם מגיע השלב של שיווק האתר.

שיווק האתר יכול להעשות בכמה דרכים ורצוי שיעשה ע"י איש מקצוע מיומן על מנת להשיג תוצאות טובות ולהגיע אל קהל היעד.

קידום האתר בצורה אורגנית - קידום אתר האינטרנט בצורה אורגנית משפר את האתר ותכניו בצורה משמעותית והופך את האתר למעניין יותר ומושך איליו יותר גולשים. תהליך זה מהווה את היסוד השיווקי של אתר האינטרנט וחיוני להצלחת האתר בטווח הארוך. תוצאות החיפוש הופכות להיות אמינות יותר על קהל הגולשים כיוון שאינם נתפשות כפרסומות אלה כתוצאות חיפוש רלוונטיות לשאילתת החיפוש המבוקשת.

יתרונות הקידום האורגני:

  • מבחר גדול של תוצאות חיפוש אמינות ורלוונתיות לאתר
  • עיניין רב של גולשים באתר בשל ריבוי התכנים המוצגים בו
  • שיפור דרוג האתר בגוגל
  • בטווח הארוך הוזלה של עלויות הקידום
  • השבחה משמעותית של אתר האינטרנט מבחינת תוכן, מבנה ומראה האתר

חסרונות :

  • תהליך הקידום הינו איטי יותר ולוקח מספר חודשים עד לקבלת תוצאות משביעות רצון
  • קידום זה אינו יעיל לביצוע קמפיינים לטווח קצר
  • יש צורך קבוע בהתערבות בקוד האתר או מערכת התוכן על מנת לשנות ולהוסיף תכנים

קידום אתרים ממומן - קידום זה נעשה באמצעות פרסום מודעות לצד התוצאות האורגניות של מנועי החיפוש. קידום זה מתאים לבעלי אתרים אשר מעוניינים לחסוך את הזמן הרב שלוקח לקידום אורגני ולהופיע בדפים הראשונים של מנועי החיפוש במהירות לפחות עד שהקידום האורגני יתן תוצאות. קידום ממומן מתאים לאתרים שבתחום עיסוק שלהם ישנה תחרות גבוהה מאד ובמילים שהאתר עדיין לא מופיע בתוצאות הגבוהות.

יתרונות קידום אתרים ממומן:

  • התוצאות הינן מידיות, תנועת הגולשים אל האתר גדלה באופן מיידי .
  • קמפיין פרסומי מסוג זה ניתן לשליטה מוחלטת בכל רגע נתון.
  • מצויין לאתרים שלא עברו אופטומיזציה או אתרים שבנויים בפורמט פלאש.
  • ניתן לכוון מילות מפתח רבות יותר אל האתר כולל מילים בשגיאות כתיב.
  • מאפשר חשיפה מיידית לאתרים שבהם מתבצע קידום אורגני.
  • ניתן לבצע קידום זה בכל תקציב רצוי.
  • מתאים במיוחד לקמפיין המעוניינים בפרסום קצר טווח לקידום מוצר מסויים או שירות.

חסרונות קידום אתרים ממומן:

  • תחרות קשה על מילות מפתח פופולריות
  • לא כל המקליקים הם לקוחות פוטנציאלים, לעיתים ההקלקות נעשות ע"י מתחרים.
  • המודעות הממומנות נתפשות ע"י הגולשים כפרסום לכל דבר.

אז זהו... החלטתם שאני בונים אתר אינטרנט, חשוב שתקפידו על תהליך עבודה מסודר ואל תקפצו מנושא לנושא בתהליך ההתפתחות של האתר. ראשית יש לאפיין את האתר ולמקד את תחום פעילותו. מחקר מילים הינו חשוב מאוד, לאחר שבוצע מחקר של מילים רלוונטיות יש לשלבם בתכני האתר בצורה מושכלת וזאת על מנת ליצור תוכן ענייני ולא מוגזם בביטויים. עיצוב הוא פרט חשוב מאוד, תכנון נכון של חווית גלישה ונגישות טובה לתוכן האתר ישאיר את הגולש זמן רב יותר באתר. חשוב מאוד להיות מעורב בתהליך בניית האתר מול המתכנת שלכם כיוון שהרי מדובר בעסק שלכם ואתם מכירים אותו הכי טוב, הדרכה וניווט נכון שלכם עם המתכנת יניבו אתר אינטרנט איכותי המשקף בצורה טובה את בית העסק.


 1456,    10  אפר  2017 ,   בנייה וקידום אתרים

תגובה למאמר

מאמרים פופולרים: חשיפת בית העסק ברשת האינטרנט 03 ינו 2017">
בניה וקידום אתרים בגוגל

בניית אתרים ושירותי קידום אתרים מקצועי עם תוצאות מוכחות. מגוון חבילות לבניית אתרים וביצוע קידום אתרים בהתאם לאופי בית העסק בשילוב תוכנית מוגדרת מראש המותאמת לבית העסק .

פרטי התקשרות

ביאליק 117, רמת גן
טלפון: 077-4000405, סלולרי: 0506311565